Fanfarecorps Erica

Welkom bij Fanfarecorps Erica

Welkom op de website van Fanfarecorps Erica uit Austerlitz. Opgericht op 13 november 1906. Een florerende, gezellige vereniging waarbij goed muziek maken en veel plezier hebben hoog in het vaandel staat. Al sinds 1998 staat Erica onder leiding van dirigent Bert Willemsen uit Haarlem. Een gedreven en muzikaal leider en verdienstelijk arrangeur. Mocht u na het lezen van dit alles zin hebben om bij Erica muziek te komen maken bent u uiteraard van harte welkom. Wij repeteren elke donderdagavond van 19.30 tot 22.00 uur in het Dorpshuis in Austerlitz.

Nieuws van Erica

MUZIEKLESSEN

Per 1 september 2023 bieden wij muzieklessen aan in Austerlitz.
Zie onze pagina
muzieklessen

Voorjaarsconcert 13 april 2024
Erica plays Classic Rock

Een gezellig concert met mooie nieuwe muziek maar ook met veel bekende nummers. Van harte welkom! Toegang gratis.

Het winterfeest was écht een feest. Zoveel publiek en deelnemers! Het weer was prima. Vanuit een prachtig versierde muziektent heerlijk gespeeld en de samenwerking met het Winterkoor was erg leuk!

Najaarsconcert 11 november 2023

Wat was het een prachtige avond vol muzikale hoogtepunten! Onze eregasten, Burgemeester Koos Janssen en zijn vrouw Karin Stadhouders, hebben genoten! Het programma was samengesteld op basis van de muzikale voorkeuren van de burgemeester. Solist trompettist
Olaf Schipper, speelde geweldig mooi! Het nummer Green Hornet Theme uit de film Kill Bill ging razendsnel. Ook de andere nummers met Olaf op cornet of bugel waren super mooi! We hebben Koos benoemd tot buitengewoon lid van de fanfare. Zo blijft hij verbonden met ons. Wij kijken terug op een bijzonder mooi concert!

RABO CLUBSUPPORT
10 oktober

Vanavond zijn wij verrast met een cheque van de Rabobank. Dankzij de vele stemmen voor de Rabo ClubSupport hebben wij een bedrag van maar liefst €784,42 in ontvangst mogen nemen! Via deze weg willen wij iedereen die op ons gestemd heeft bedanken voor deze bijdrage. Dit bedrag wordt gebruikt voor ledenwerving, muziekproject op school en de muzieklessen, instrumenten etc. voor onze jeugdleerlingen!

ZOMERAVONDCONCERT
6 juli 2023
Een prachtige zomeravond, veel publiek, gezellige muziek, allemaal goed voor een mooi zomeravondconcert in de Muziektent op het Dorpsplein. Iedereen heeft genoten en de leerlingen Orion en Jelte vonden het superleuk om te mogen spelen, samen en met het orkest!

TRIP DOWN MEMORY LANE VOORJAARSCONCERT
15 april 2023
Wat een fijn concert was dat! Voor een volle zaal een mooi en gezellig concert gegeven.

Onze dirigent Bert Willemsen viert dit jaar zijn 25 jarig Erica jubileum. We speelden een aantal nummers van het eerste concert dat Bert bij ons dirigeerde. Ook nieuwe nummers zoals the Best of Ed Sheeran stonden op het programma. Een gevarieerd programma voor de pauze en na de pauze speelden we een non-stop show programma!

Tijdens het concert werden drie jubilarissen gehuldigd.
Cora van der Sluis voor 25 jaar muzikant, waarvan ruim 10 jaar bij Erica. Marion van Amersfoort en Marina van Essen zijn 40 jaar lid van Erica. Zij werden onderscheiden met een speldje van de KNMO, een oorkonde en mooie bloemen!

Tijdens de jaarvergadering zijn John Kosterman en Henk Haalboom gehuldigd voor 45 jaar lid van Erica! Arie de Bree en José Knoops zijn 45 jaar muzikant waarvan Arie ruim 10 jaar lid is van Erica en José ruim 12 jaar lid is van Erica.
Met een oorkonde en een bloemetje zijn ze in het zonnetje gezet.
Van harte gefeliciteerd!

NIEUWJAARSCONCERT

15 januari 2023
Tijdens het Nieuwjaarsconcert hebben wij jubilarissen gehuldigd.
Het jubileum was in 2022, maar pas nu een goede gelegenheid voor de huldiging!
Bart van Beek, Jasper van Luttikhuizen beide 12,5 jaar lid van Erica.
Marijke Zegers-Mensen 25 jaar muzikant en 13 jaar bij Erica
Ajan Verhoef, 50 jaar lid van Erica.
Dini Willemsen, 70 jaar muzikant, waarvan 22 jaar lid van Erica.

En Bert Willemsen is 25 jaar dirigent bij Erica. Ook hij werd gehuldigd en kreeg een reischeque cadeau voor een reis naar Wenen.

Brel & Brass Concert
12 november 2022

Wat een prachtig concert was het. Voor een uitverkochte volle zaal hebben we weer heerlijk en goed gespeeld. Samenwerking met bastrombonist Jos Jansen en zangeres Micheline Van Hautem was erg goed en met elkaar hebben we er een geweldig mooie muzikale avond van gemaakt!

Lunchconcert Floriade Almere
vrijdag 10 juni 2022
Tijdens de Floriade hebben wij een lunchconcert mogen verzorgen. Vanaf 12.30 uur tot 14.00 uur speelden wij op de locatie Urban Stage, het lunchplein. Met mooi weer, een prachtig podium en veel publiek hebben wij een heel goed en gezellig concert gegeven!

Zaterdag 13 april 2024
Voorjaarsconcert